3 kroky, jak si vybrat správného realitního makléře

5.10. 2019Sarka0

Setkávám se s celu řadou klientů, kteří jsou nespokojeni s prací realitního makléře. Buď již s někým dříve nemovitost prodávali nebo byli nuceni spolupracovat s makléřem strany prodávající, když nemovitost kupovali.

Většina z nich si makléře „najala“ z letáčku ve schránce nebo z jednoho telefonátu. Vůbec si neprověřila o koho se jedná. Ale bohužel není makléř jako makléř. A většina lidí se potom neumí s takovým makléřem ani rozloučit, pokud jsou s jeho prací nespokojeni. Proto přidávám několik rad, jak si dobře makléře vybrat, aby se vám příjemně spolupracovalo.

1. Prověření na internetu

Než si někoho pozvete domů, nejprve si ho vyhledejte na internetu, zadejte jeho jméno do Googlu. Nic jste nenašli? Je takový člověk důvěryhodný? Opravdu tu práci vykonává? Pokud jste našli, výborně, hledejte reference, zkušenosti, zda je odborník na danou lokalitu a jak dlouho svoji práci vykonává.

2. Osobní nezávazná schůzka

Každý makléř by Vám měl nabídnout schůzku v prodávané nemovitosti, předložit ukázky své práce a ukázat vzor zprostředkovatelské smlouvy. Nikdy nepodepisujte nic, co jste si předtím nepřečetli a nespolupracujte s nikým jen na základě ústní dohody. Zprostředkovatelská smlouva by měla obsahovat výši provize, prodejní cenu, povinnosti makléře a datum nebo podmínky ukončení spolupráce.

Makléř na Vás musí působit sympaticky, měl by být schopen zodpovědět veškeré dotazy ohledně realit, procesu prodeje a daní. Vše vysvětlit tak, že tomu budete rozumět. Pokud něco slíbí, měl by to dodržet. Pokud slíbí, že za dva dny zavolá, tak opravdu ve stanovenou dobu zavolá.

Něco Vám na makléři nesedí? Hledejte dál, pozvěte si na schůzku další dva, tři makléře – jako při výběrovém řízení na zaměstnance. Věřte mi, že se Vám to vyplatí.

3. Prezentace nemovitosti

Základem jsou perfektní fotografie. Pokud makléř fotí telefonem, nedopadne to pravděpodobně nejlépe. Makléř by měl nemovitost na focení připravit, nafotit, natočit videoprohlídku, případně nechat udělat 3D sken. Ideální variantou je, když má makléř na focení, točení videa nebo 3D sken najaté profesionály. Poté nemovitost umístí na nejlepší realitní servery a propaguje na sociálních sítích. Z prezentace byste měli být nadšeni a musí v ní být pravdivé informace.

Pokud se Vám z jakéhokoliv důvodu práce realitního nelíbí nebo nesplňuje Vaše očekávání, nebojte se spolupráci ukončit. Vy ho přece platíte. Makléře na svojí nespokojenost upozorněte a pokud svou práci nenapraví, je Vaše právo se sním rozloučit způsobem, který jste si odsouhlasili ve zprostředkovatelské smlouvě.

Potřebujete se na něco zeptat? Neváhejte mě kontaktovat.

 

Buďte v obraze. Přihlaste se k zasílání novinek a dostávejte 1x měsíčně informace ze světa realit.

Budete mít přehled o vývoji trhu, změnách v legislativě nebo připravovaných nemovitostech na prodej. 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.